Рішення “BAS Будівництво. ERP” призначене для автоматизації управління діяльністю будівельних компаній. Рішення забезпечує автоматизацію всіх основних бізнес-процесів в апараті управління підприємств, а також автоматизацію всіх видів будівельної діяльності, зокрема, для вертикально-інтегрованих холдингів, які реалізують повний цикл будівництва.
Рішення “BAS Будівництво. ERP” призначене для автоматизації управління діяльністю будівельних компаній. Рішення забезпечує автоматизацію всіх основних бізнес-процесів в апараті управління підприємств, а також автоматизацію всіх видів будівельної діяльності, зокрема, для вертикально-інтегрованих холдингів, які реалізують повний цикл будівництва.
Прикладне рішення “BAS Будівництво. ERP” розроблено на базі флагманського продукту “BAS ERP” і містить всю функціональність даного продукту (див. докладніше https://www.bas-soft.eu/soft/bas-corp/bas-erp/).
“BAS Будівництво. ERP” автоматизує наступну галузеву специфіку будівництва:
- формування кошторисів
- календарне планування робіт
- розподіл робіт між власними ресурсами і субпідрядниками, укладання умов за договорами з підрядниками
- формування потреби в матеріалах, трудових і машинних ресурсах на весь життєвий цикл проекту
- оперативне планування і відображення факту робіт c деталізацією: зміна, день, тиждень, декада, місяць
- зручна візуалізація планових даних і можливість вносити факт, як в Excel
- відображення відхилення від графіка із зазначенням причини відхилення
- планування ресурсів з деталізацією до конкретного транспортного засобу або спеціальності робітників
- перепланування робіт проекту за фактом виконання
- план-фактний аналіз виконання робіт і проекту в цілому
- порівняння сценаріїв проекту
- аналіз планових і фактичних даних з витрат ресурсів
- аналіз забезпеченості ресурсами за проектом
- закриття робіт субпідрядників
- закриття робіт замовником
- формування друкованих форм КБ-2в, КБ-3в
- списання матеріалів, формування друкованої форми М29
- ведення взаєморозрахунків з субпідрядниками та замовником
Календарне планування робіт – це розподіл робіт за часом виконання, тобто визначення дати початку та закінчення робіт та фіксація зв’язків послідовності виконання робіт.
Модуль календарно-мережевого планування призначений для вирішення завдань керівника проекту, планувальника проекту.
В підсистемі передбачено повний цикл планування будівельного проекту.
Завантаження даних з кошторисних програм (АВК5):
- завантаження кошторисної інформаційної документації проекту
- створення кошторисної нормативно-довідкової інформації всередині бази
- створення структури графіка виконання робіт автоматично на підставі кошторисної інформації
- проставлення обсягів робіт, відповідно до кошторисної інформації
- завантаження актуальних цін на кошторисні ресурси, відповідно до кошторисної інформації (в розрізі типів цін)
- автоматичне наповнення робіт (кожної роботи) ресурсами, потрібними для виконання робіт (матеріальні, трудові, машинні)
- зазначення норм витрати кошторисних ресурсів відповідно до кошторисної інформації
- розрахунок загальної кількості ресурсів для кожної роботи
- розрахунок ресурсної собівартості робіт
- розбиття загальної вартості робіт за статтями витрат (в тому числі різні види накладних витрат)
Створення структури графіка виконання робіт:
- Створення структури графіка виконання робіт вручну
- Створення структури графіка виконання робіт з шаблонів:
- створення загальної бази шаблонів робіт, що використовуються
- завантаження окремих робіт
- завантаження часткової структури з шаблонів (завантаження відразу однієї або декількох груп робіт)
- наповнення робіт ресурсами всіх типів, відповідно до даних в шаблонах
- завантаження зв’язків між шаблонними роботами (якщо завантажується група робіт)
- завантаження всіх видів накладних витрат, відповідно до шаблонних даних
Встановлення послідовності виконання робіт:
- зазначення попередніх і наступних робіт, їх різна комбінація
- зазначення параметрів зв’язку з кожної з робіт (тип зв’язку, тип затримки тощо)
- розрахунок тривалості виконання графіка робіт
- розрахунок трудомісткості і машиноємкості робіт (в годинах) відповідно до обсягів робіт, кількості ресурсу (техніки або співробітників) і норми ресурсу на одиницю робіт
- розрахунок тривалості роботи (в днях або годинах), з урахуванням графіка робіт і трудомісткості/машиноємкості
- автоматичне проставляння дат виконання кожної з робіт з урахуванням графіка робіт, тривалості кожної роботи і зазначених зв’язків
Фіксація загальних даних та сценарію проекту:
- Фіксація загальних даних проекту для розрахунку собівартості об’єктів
- Створення різних сценаріїв проекту:
- можливість формування різних сценаріїв виконання одного і того ж проекту, його подальший аналіз
- зберігання історії зміни робочого сценарію проекту: зміна структури, цін кошторисних ресурсів, наповнення робіт ресурсами тощо
Формування бюджету проекту
Робота з бюджетами в прикладному рішенні дозволяє створити для кожного проекту один або декілька бюджетів за різними сценаріями, відображати суми бюджету в актуальних цінах, порівнювати інформацію про заплановані витрати з фактично витраченими бюджетними коштами. Передбачено наступні можливості:
- формування видаткової частини для кожної роботи
- групування витрат по групах (відповідно до структури графіка виробництва)
- розбивка бюджетних витрат проекту згідно з основними статтями:
- матеріальні
- машинні
- трудові
- оплата послуг субпідряду
- групування накладних витрат за проектом в розрізі видів накладних витрат
- окреме відображення витрат за додатковими (специфічними) роботами проекту
- відображення бюджету за проектом в актуальних цінах кошторисних ресурсів або проектних ресурсів
- розбивка бюджету проекту на готівкові/безготівкові кошти
- відстеження використаних бюджетних коштів в порівнянні із запланованими
- відображення неосвоєних сум бюджету за статтями проекту
- можливість зберігання бюджету проекту на конкретну дату
- можливість формування різних прогнозних бюджетів по одному проекту, їх зберігання
Розподіл робіт між виконавцями:
- вибір конкретного виконавця по кожній з робіт: внутрішній підрозділ або зовнішній контрагент
- передача переліку робіт за проектом на довільну кількість контрагентів
- фіксація цін підрядника на виконання кожної з робіт
Формування ресурсної відомості:
- розбиття матеріальних потреб для кожної з робіт на зазначені періоди
- встановлення відповідностей між кошторисними матеріальними ресурсами і номенклатурою (для подальшої закупівлі та фактичного списання)
- передача матеріалів для робіт, які виконують субпідрядники на забезпечення субпідрядником
- можливість розбивки загальної кількості матеріалів між нашою забезпеченістю і субпідрядною
- вказування варіанта, як розбити потреби: чи віднести їх усі на дату початку чи розподілити рівномірно на весь період роботи
- окреме відображення потреби в обладнанні (дорогі матеріальні ресурси, з терміном виготовлення і постачання більше місяця) та інертних матеріалах (матеріальні ресурси, що використовуються кожен день, відносно недорогі)
В прикладному рішенні реалізована функціональність щоденного оперативного управління ходом будівельного проекту. Реалізовано такі можливості:
- Формування місячних планів виконання робіт:
- формування переліку робіт, що повинні виконуватися в обраний період
- розбивка загального обсягу робіт на періоди – відображення планового обсягу відповідно до обраного періоду
- відображення обсягів робіт виконаних в минулих періодах (абсолютне і відсоткове співвідношення)
- внесення фактичних обсягів, виконаних в обраний період
- відображення залишку робіт, що повинні бути виконані за період
- відображення обсягів робіт, що вже виконані, з урахуванням введеного факту за обраний період
- планові і фактичні дати початку та закінчення кожної роботи
- відображення факту виконання робіт субпідрядним методом
- фіксація недовиконання/перевиконання обсягів робіт, причин відхилення
- Призначення ресурсів на роботи (техніки і співробітників)
- Фіксація додаткових робіт:
- фіксація додаткових робіт проекту протягом усього життєвого циклу проекту
- зазначення для такої роботи всіх основних даних: тривалість, об’єм, наповнення ресурсами, накладними витратами будь-яких видів тощо
- Відображення витрат матеріалів в розрізі робіт:
- заповнення переліку витрачених матеріалів на підставі виконаних робіт
- зазначення фактичних даних кількості витрачених матеріалів
- автоматичний розрахунок суми витрачених ресурсів, згідно актуальним цінам номенклатури
- зіставлення і відображення різниці між плановою та фактичною витратою матеріалів
- відображення відхилень у витратах і можливість фіксації причин відхилень для таких матеріалів
- можливість ручного введення матеріалів, незапланованих в кошторисі
- Відображення виробітку співробітників і техніки
Комплект вбудованої звітності охоплює всі ключові аспекти будівельної діяльності:
- План-фактний аналіз виконання робіт (кошторисні дані – введений факт):
- порівняння планових і фактичних періодів виконання робіт
- порівняння виконаних обсягів робіт з плановими
- Порівняння сценаріїв проекту:
- порівняння структури різних сценаріїв одного проекту
- зіставлення бюджетів різних сценаріїв
- План-фактний аналіз проекту:
- зіставлення собівартості планової і фактичної
- порівняння показників маржинальності і рентабельності
- порівняння планових і фактичних норм ресурсів, які використовуються для виконання робіт
- Підрахунок проекту (факт по фактично виконаним роботам; невиконані роботи по індикативній вартості):
- відображення бюджетів 0 + 12, 3 + 9, 6 + 6, 9 + 3
- можливість порівняння альтернативних бюджетів з фактичними показниками у проекті
- Аналіз планових і фактичних даних витрачених ресурсів:
- відображення переліку всіх запланованих і всіх фактично використаних матеріалів
- відображення норм витрати матеріалів: планових з кошторису, фактичних згідно введених даних
- відображення загальної кількості матеріалів, необхідних для виконання зазначеного обсягу робіт, їх зіставлення з фактичною витратою
- Аналіз закриття робіт актами:
- відображення переліку робіт, які виконуються підрядниками (зазначені конкретні контрагенти)
- відображення обсягів робіт, прийнятих у субпідрядника, їх вартостей
- відображення робіт, виконаних і реалізованих замовнику, їх вартостей (в цінах замовника)
- Аналіз забезпеченості проекту матеріалами:
- відображення загальної потреби проекту в матеріалах
- аналіз кількості замовлених матеріалів, як поставлених, так і не поставлених
- аналіз складських залишків
- відображення вже використаної кількості матеріалів в рамках проекту
- відображення кількості ресурсів, що потрібно довести для забезпечення проекту
В програмі передбачено додаткові зручні функції для підвищення ефективності щоденної роботи користувачів:
- Проставлення відповідностей між кошторисними ресурсами і ресурсами проекту:
- можливість проставлення відповідностей на різних етапах планування проекту: від моменту створення кошторису до створення планів закупівель
- вказування коефіцієнтів перерахунку для коректного відображення потрібних ресурсів (наприклад, у разі відповідності номенклатури і матеріального ресурсу з різними одиницями вимірювання)
- Зміна оперативних планів виконання робіт:
- перепланування обсягів робіт, виконуваних в поточному періоді на підставі раніше введеного факту
- можливість виконання робіт, невиконаних в минулі періоди
- можливість додавання позапланової роботи безпосередньо в оперативний план
- внесення фактичних даних про виконання незапланованих робіт
- Коригування потреб в ресурсах:
- перепланування кількості потрібних ресурсів відповідно до нових оперативних планів
- планування ресурсів, потрібних для виконання позапланових робіт
- можливість додавання ресурсів, що не заплановані, але потрібних для виконання робіт